ארכיונים: Magazine Articles

איך אפשר להאמין בתורה? // יצחק ברוך

שאלה איך אפשר להאמין בתורה? אף אחד לא אומר לנו שהיא נכונה ב100 אחוז ושלא שינו אותה! איך אפשר להאמין שהתורה היא הדבר הטוב ביותר בשבילינו, כשאנחנו רואים כמה אתאיסטים

תודה! // הרב יהושע פפר

דברי הרמב"ן בסוף פרשת בא עוסקים במהותה ויסוד עניינה של יציאת מצרים. דבריו בעניין הניסים הגלויים המלמדים על הניסים הנסתרים ידועים ומפורסמים. לפיהם, "מן הנסים הגדולים המפורסמים אדם מודה בנסים

דבר המערכת // מתי הורוביץ

בדיוק לפרשה הזו התכוון רש"י בתחילת בראשית – שהתורה היתה אמורה להתחיל כאן. בפרשת בא.   למה אם כן נזקקנו לכל סדר הבריאה והדורות עד לכאן?! משום "כוח מעשיו הגיד

מה חדש?

כ250 רבני קהילות השתתפו בכנס בחסות מכון מדת למדיניות תורנית שעסק בנושא צניעות והנהגה נכונה של הרב אל מול הבאים לפתחו, תפקידו וגבולותיו. הרבנים הביעו רצון לבירור תורני יסודי ומקצועי,

ראיתי את העושר והסתנוורתי // יצחק ברוך

שאלה אני מקווה שזה לא ישמע לכם טיפשי מה שאני שואלת. אני תלמידת סמינר וקרה לי משהו מאוד מוזר החופש, חברה שלי הם משפחה מאוד מאוד אמידה, חוצניקים, והם הזמינו

באנו חושך לגרש // הרב יהושע פפר

באנו חושך לגרש "וְהָאָרֶץ, הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ, וְחֹשֶׁךְ, עַל-פְּנֵי תְהוֹם; וְרוּחַ אֱ-לֹהִים, מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם" — "שמעון בן לקיש פתר קריא בגלויות: 'וְהָאָרֶץ, הָיְתָה תֹהוּ' – זו גלות בבל; 'וָבֹהוּ'

דבר המערכת // מתי הורוביץ

יוסף מסובב את אחיו למטרה אחת – לבדוק האם עדיין יש ביניהם שנאה. האחים שנתקלו בצרת המרגלים תולים זאת מיד בסיבה אחת, בשנאה: "אבל אשמים אנחנו על אחינו אשר ראינו

תלבושת אחידה וחינוך פרטני // משה ויטמן

  הרש"ר הירש בפירושו על הפסוק "ויגדלו הנערים" אודות רשעותו של עשיו, מכוון 'האשמה' חינוכית על יצחק ורבקה, שהעניקו חינוך אחיד לבניהם, ולא "על פי דרכו", ובכך 'פספסו' את האפשרות