לעבור ליד ההגה
שערי האקדמיה נפתחים לצעיר החרדי ואיתם התמודדויות לא פשוטות של תכנים ומפגשים הזרים לעולמו. מיכאל נכטילר מציע לקחת את ההגה בידיים ולהתחיל לפעול.
שערי האקדמיה נפתחים לצעיר החרדי ואיתם התמודדויות לא פשוטות של תכנים ומפגשים הזרים לעולמו. מיכאל נכטילר מציע לקחת את ההגה בידיים ולהתחיל לפעול.
אין זה טור של ייאוש אלא קריאה לעשיה אחרת, פתרונות דרסטיים לבעיות שכבר התייאשנו מהן.
במקום תהיות אלו נעסוק בשאלות אמיתיות כמו, האם הילד אוהב את מה שהוא לומד, האם הוא מתחבר לצורת הלימוד אצלו בישיבה, האם הוא מפיק את המקסימום עם 'מגיד השיעור' שלו, האם הוא מתעלה 'בדיבוק חברים'. המקבל הוא משוב חיובי על הדקויות היחודיות שלו בהבנת התורה, האם הלימוד נספג אצלו בעצמות, הבונה הוא לעצמו מקום ייחודי עתידי להתגדר בו, וכדומה מן השאלות הקשורות לקשר של הנער עם התורה שהוא לומד.
נתי בקר – עובד סוציאלי ובוגר תכנית "שלוחי ציבור" שע"י מכון מנדל למנהיגות חינוכית,מגיש לנו פרק ראשון בסדרת מאמרים שתדון בחיי הנישואין בציבור שומרי התורה. בעיות שלום בית, גירושין הולכים ומתרבים, וחוסר בשלות של זוגות – בעיקר מצד הגברים – לחיים בכלל ולחיי נישואין בפרט.
המשנה באבות, מחלקת בין תלמידי אברהם אבינו לתלמידי בלעם. חלוקה הבאה מתוך השוואה, לאמור ישנו קו אופקי המקשר ומתוך כך מבדיל ביניהם. השוואה זו מה טיבה? האם לא היה נכון
שאלתם את עצמכם פעם ברצינות, כיצד בכל שנה מחדש מתפרצת הטינה כלפי החרדים "שאינם עומדים בצפירה"?! מהיכן מגיע הניסיון הזה להחיל על כולם חובה אזרחית לזכור בדרך מסויימת שכזו?