מתוך ארכיון האתר

המכון למדיניות תורנית

האם אנו יודעים מהי עמדת התורה בנוגע לסל התרופות? הרב נכטילר סבור שאנו זקוקים למכון שיברר את את עמדת התורה בשאלות אקטואליות של קביעת מדיניות

גלות 2000 או שנות ה2000?

מורכבות החיים בין אוהלי שם ליפיפותו של יפת לא החלה היום. המתייונים – גירסה של חילוניות קדומה הביאו את חכמי ישראל לפעול בשתי גישות – חומה חיצונית ובניה פנימית. ומה איתנו? בינתיים בונים חומות.

הילכו שניהם יחדיו?

נתנאל אדיר תוהה במאמרו על עוצמת הקיטוב בין חרדים לדתיים לאומיים, ומציע לחשוב על יותר שיתוף פעולה(לפחות עם החלק החרדל"י)

אידיאל העוני

אנו חיים בחברה שבצורה כזאת או אחרת קידשה את העוני כערך שראוי , אם לא לחיות בו , אז לפחות לשהות בצילו. עולם התורה המשתקם מעשן המשרפות קם על שילוב

מתוך עלוני ערך מוסף

תלבושת אחידה וחינוך פרטני // משה ויטמן

  הרש"ר הירש בפירושו על הפסוק "ויגדלו הנערים" אודות רשעותו של עשיו, מכוון 'האשמה' חינוכית על יצחק ורבקה, שהעניקו חינוך אחיד לבניהם, ולא "על פי דרכו", ובכך 'פספסו' את האפשרות

דבר המערכת // מתי הורוביץ

נהוג לדמות כיום את עולם התורה לתיבת נוח, ואת מה שקורה בחוץ למבול… ובצדק. אלא שבתוך התיבה אין כמעט אפשרויות פרנסה, ולרוב מתבצעת "יציאה" לעבודה, כלומר יציאה מן התיבה אל

ניקוי יבש // הרב ארי מור

שאלה: האם מותר למסור בגדים לניקוי יבש בתשעת הימים, במטרה שיהיו מוכנים לאחר תשעה באב? תשובה: נאמר בשו"ע (סי' תקנ"א סעי' א) "משנכנס אב ממעטין בשמחה" וכתבו האחרונים (במ"ב שם)

מי אשם בכישלון שלי? // משה ויטמן

  האם אנו אכן מסוגלים לעשות תשובה? שאלה זו מציקה ללא ספק לכל אחד מאיתנו בהתקרב חודש אלול. מושגי התשובה הגבוהים, העבודה העצמית הנראית ארוכה ומייגעת וכישלונות העבר החוזרים ונשנים

דבר המערכת // מתי הורוביץ

הרבה שנים עברו מאז שהמשגיח בישיבה צעק "א-ל-ו-ל", ונראה שלא כולם יתרגשו שוב למשמע צעקה כזו לאחר שנים של יובש. וכך גם כשהתורה מניחה לפנינו את "הַקְּלָלָה – אִם לֹא

דבר המערכת // מתי הורוביץ

לפעמים אנחנו דווקא לא רוצים לחבר את התורה לחיים, אנחנו מעדיפים שמצוות לא יהיו מעשיות. "עיר מקלט" למשל. למעשה, רוב מצוות ה"לא תעשה" בתורה לא ממש מעשיות בימינו. האתגר שלנו