מתוך ארכיון האתר

האם אפשר לטפס בסולם חסר שלבים?

מי שחונך על ברכי 'לא עליך המלאכה לגמור ואי אתה בן חורין להיבטל הימנה', עלול להיכשל בחוסר שמחה בעמלו. לפניו תורה אינסופית ללמוד, וזמן ארוך של חיים שלמים להספיק 'ככל היותר'. ללא הגדרה של זמן או כמות, אין לו כל אתגר מוגדר להיתלות בו, או להרגיש סיפוק כשהוא מגיע למיצויו. לא פלא ש'יצר הרע' המטאפורי נטפל אליו ונותן לו הרגשה של חוסר סיפוק וחוסר חשק.

"חלקי בעמלי"' גיליון 16, שמיני תשע"ג

השבוע בגיליון: משעבוד לחירות, עבודת ה' משחררת ליטאי בן ליטאי בשטיבל החסידי? לשולחן שבת: חסד לאנ"ש בלבד טיפ לשבת חמץ לאחר הפסח ובDuty Free (דיוטי פרי)  – הרב ארי נתנאל מור

עשה לך רב

"עשה לך רב" זו עצה? חובה? האם אדם זכאי "לעשות לו רב" בניגוד לדעתו של רב אחר?
נתנאל יעקובזון מוצא שמשום מה חז"ל התירו לכל אדם לעשות לו רב…

הרצוי והמצוי בשמיטה

האם חוויית השמיטה שלנו היא מרוממת ומזכירה 'כי לו הארץ' או שאנו טובעים בפרטים של סוגי הירקות השונים?!

מתוך עלוני ערך מוסף

סיפור לשבת: תקיעות ויבבות

  נוהג שבעולם שלושים יום קודם החג מפריש הקהל ומקדיש את החזנים הראוי לתפילות הימים הנוראים, ואף הם פורשים ובוכים ומתקדשים בסילודין ומכינים עצמם מלגאו ומלבר, מצחצחים את קולם ומטהרים

מה חדש?

מיזם רבטק המציע לאברכים לימוד תורה לצד עבודה בהייטק – מכפיל את עצמו וימנה כ40 אברכים לעומת     20 בשנה החולפת. בית התכנה פועל בבני ברק, ובכוונתו לפתוח בשנה הבאה מחזור

שתי פנים של קדושה // הרב יהושע פפר

  "וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם" (שמות כה, ח). בבואנו לעיין במשמעה של המילה "קדושה", נמצא לכאורה שתי מגמות שונות, אולי מנוגדות. מצד אחד, קדושה משמעה פרישות, כפי שכתב הרמב"ן

דבר המערכת // מתי הורוביץ

לפעמים אנחנו דווקא לא רוצים לחבר את התורה לחיים, אנחנו מעדיפים שמצוות לא יהיו מעשיות. "עיר מקלט" למשל. למעשה, רוב מצוות ה"לא תעשה" בתורה לא ממש מעשיות בימינו. האתגר שלנו

מבט מפוקח של שובבי"ם // הרב נתן בקר

ישנם נושאים רבים, בעיקר מתחום הצניעות, שסוללים את דרכם השכם והערב אל הכותרות הראשיות במדיה החרדית, והמשותף להם הוא שפרסומם יוצר אנטגוניזם בקרב פרטים וקהילות שאינם מתחברים למדיה המיינסטרימית ולדרכה.